در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

سایت آگهی 747 | ثبت آگهی رایگان | درج آگهی

فرود ایرباس A350 در فرودگاه مهرآباد / تحویل ارباس به ایران از سال2021

یکشنبه ۲ اسفند ۹۴ اقتصادی
  • تصویر شماره فرود ایرباس A350 در فرودگاه مهرآباد / تحویل ارباس  به ایران از سال2021
  • تصویر شماره فرود ایرباس A350 در فرودگاه مهرآباد / تحویل ارباس  به ایران از سال2021

    به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در راستای گسترش تعامل بین هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و هما و شرکت ایرباس، هواپیمای A350xwb این کمپانی بعد از ظهر روز شنبه اول اسفند ماه سال جاری در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.

     این هواپیما از جدیدترین و مدرن ترین تولیدات کمپانی ایرباس است که در ایرشوی هفته گذشته سنگاپور به نمایش گذاشته شده بود و با هماهنگی هواپیمای جمهوری اسلامی ایران هما و کارخانه سازنده ایرباس درمسیر بازگشت به تلوز فرانسه در تهران به زمین نشست. براساس این گزارش، تحویل این نوع هواپیما به ایران از سال 2021انجام می‌گیرد. ایرباس 350 که جدیدترین عضو هواپیماهای پهن‌پیکر تجاری در جهان به حساب می‌آید برای پروازهای میان مدت و طولانی مدت طراحی شده و در کنار طراحی مدرن در مصرف سوخت نیز صرفه‌جویی قابل توجهی به همراه می‌آورد.  در کنار آن کاهش هزینه‌ها، سهولت عملیات پروازی، آموزش و نگهداری این هواپیما نیز بخش دیگری از مزایای ارائه شده برای این مدل از هواپیماست. ایرباس اعلام کرده این مدل از هواپیماهای مسافرتی در سه اندازه مختلف قابل عرضه است که در مدل‌های ایرباس 1000 350 و 900350طراحی شده است.

    هواپیما ایر باس a350xwb جزو سفارش هواپیمایی هما می باشد که براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است 16 فروند از این نوع هواپیما در آینده به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما تحویل داده شود. این هواپیما دارای دو کلاس پروازی میباشد که گنجایش 440 مسافر را دارد و برد پروازی آن 14 هزار و 350 کیلومتر میباشد که برای مسیر های دور برد استفاده میشود. این هواپیما جدیدترین عضو خانواده هواپیماهای پهن پیکر تجاری است که جهت پرواز های میان مدت و طولانی مدت طراحی شده است.

    طراحی مدرن و مصرف سوخت پایین این هواپیما ضمن کاهش هزینه عملیاتی، راحتی سفر را برای مسافران و خدمه پروازی به عمل می آورند از جمله مزایای این هواپیما دارا بودن وجه اشتراک بسیار باسایر مدل های خانواده هواپیما های ایر باس میباشد که کاهش هزینه ها، سهولت عملیات پروازی ، آموزش و نگهداری این هواپیما را به دنبال دارد. این هواپیما با قابلیت برد بلند تا حد 14 هزار و 800 کیلومتر و در سه اندازه مختلف قابل عرضه میشود که پاسخگوی نیازهای شرکتهای هواپیمایی از لحاظ ظرفیت می باشد.

   لازم به ذکر است که علاوه بر دارا بودن اشتراک خلبان همه مدل های هواپیمایی این هواپیما تاییدیه ctr را با هواپیما ایرباس a330 دریافت کرده که در نتیجه آن زمان آموزش خلبان های این هواپیما برای پرواز با a350xwb به 8 روز کاهش پیدا کرده است کابین این هواپیما راحت، هوشمند و 15 سانتی متر پهتر از هواپیمای 787 میباشد . این هواپیما تحولی در جهت تجربه مسافران با فناوری نسل آینده است و دارای کابین بسیار کم صدا و ساکتی میباشد که راحتی و آرامش را برای مسافران و خدمه پروازی به همراه دارد. اندازه عرض دیوار به دیوار کابین این هواپیما 5 متر و 61 سانتی متر است که در مقایسه با هواپیمای 787، 15 سانتی متر عریض تر میباشد و این فضا قابلیت برخورداری از صندلی های با پهنای 18 اینچ را در کلاسeconomy یا عادی فراهم میسازد تاکنون تعداد 777 فروند از هواپیمای ایرباس a350xwb از 41 مشتری سفارش داده شده است که از این تعداد 15 فروند تحویل داده شده و در حال پرواز با 4 شرکت هواپیمایی میباشد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

  ثبت آگهی رایگان