در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

سایت آگهی 747 | ثبت آگهی رایگان | درج آگهی

ساخت ربات انسانما جهت خدمت در گردشگری

جمعه ۶ فروردین ۹۵ علمی و فناوری
  • تصویر شماره ساخت ربات  انسانما جهت  خدمت  در گردشگری

   بر اساس گزارش ایرنا شرکت توشیبا آخرین نسل روبات انسان‌نمای Chihira را در نمایشگاه گردشگری در برلین به نمایش گذاشت.این روبات گونه‌ای طراحی شده  که تا حد ممکن شبیه به انسان باشد و قادر است به زبان آلمانی مکالمه کند.

    شرکت توشیبا سیستم کنترل آخرین نسل از روبات خود را بهبود داده است تا حرکات آن بیش از پیش به انسان شبیه شود.توشیبا در این نمایشگاه قابلیت‌های روبات Chihira Kanae را در ارائه خدمت به صنعت گردشگری به نمایش گذاشت. روبات فوق به‌عنوان مسوول پذیرش، پاسخگوی سوالات مراجعان در رابطه با نمایشگاه بود. پیش از این دو نمونه دیگر از این روبات از سوی شرکت توشیبا تولید شده است.

   نمونه اول آن به نام Chihira Aico در سال 2014 در نمایشگاه فناوری Ceatec در کشور ژاپن رونمایی شد. نمونه دوم که Chihira Junko نام داشت در ماه اکتبر گذشته رونمایی شد و در حال حاضر در فروشگاه‌های شهر توکیو به‌عنوان مامور اطلاعات در حال خدمت رسانی است.روبات Chihira Kanae مانند نمونه‌های قبلی قادر است به زبان‌های انگلیسی، ژاپنی و چینی و حتی به زبان اشاره صحبت نماید. لازم بذکر است سیستم پردازش زبان این روبات قابلیت توسعه داشته و میتوان آن را  گونه‌ای طراحی نمود که بتواند بسیاری از زبان‌ها را درک کند. مقامات شرکت توشیبا مدعی هستند این روبات علاوه بر صنعت گردشگری در حوزه سلامت نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به همین دلیل تلاش شده ظاهر و حرکات آن تا حد ممکن به انسان شبیه بوده تا بتواند راحت تر با انسان‌ها خصوصاسالخوردگان، ارتباط برقرار نماید. 

  ثبت آگهی رایگان