در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

سایت آگهی 747 | ثبت آگهی رایگان | درج آگهی

بلیط چارتری چیست؟

سه شنبه ۲۳ آذر ۹۵ اطلاعات عمومی
  • تصویر شماره بلیط چارتری چیست؟

چارترچيست؟

   واژه چارتر (Charter) در لغت به معنی اجاره هواپيما و یا صندلی و در بعضی موارد اجاره کامل هتل و یا بخشی از اتاقهای آن است که از سوی ایرلاین های  هواپيمایی و صاحبان هتلها به عنوان (چارتر دهنده) که معمولاً به توراپراتورها٬ آژانس ها و موسسات گردشگری داخلی و خارجی (چارتر کننده)٬ برای ارائه پکيج های مسافرتی با قيمت های مناسب هستند. پرواز چارتری (Charter Flight) پروازهایی هستند که بنا به سفارش چارتر کننده در بعضی از مسيرها برقرار میشوند و ممکن است برای یک مقطع بسيار کوتاه زمانی و ایام خاص مثل ایام نوروز و یا برای مقاطع طولانیتر مثل تابستان برنامه ریزی شده باشند؛ البته در بعضی از مسيرهای پروازی مثل دبی و استانبول به دليل وجود هميشگی تقاضا٬ پروازهای چارتری بطور ساليانه برگزار میشوند.

    یکی از مشخصه های اصلی اینگونه پروازها، ریسک ناشی از پر یا خالی بودن پرواز است که مستقيماً متوجه چارترکننده بوده و درهر شرایطی چارتردهنده هزینه کامل را دریافت خواهد کرد. مسئوليت حمل ونقل داخلی و بين المللی اشخاص و لوازم شخصی و یا کالا و مسئوليت بروز مشکلاتی مانند تاخير در پرواز٬ گم شدن بار مسافر٬ لغو پرواز٬ بروز حوادث غير مترقبه برای مسافرین و هواپيما و... به عهده ایرلاین بوده و چارتر کننده پاسخگو نخواهد بود. چارترهواپيما از طرف آژانسهای میشوند و در حالت دوم که Seat Charter  گفته میشود٬ تعداد محدودی صندلی از یک پرواز در مسير خاص و برای دورهای مشخص توسط چارترکننده اجاره میشود. براساس مسافرتی به دو صورت عمده اتفاق میافتد. در حالت اول که به Full Charter شناخته میشود٬ کليه صندلی های یک پرواز در مسير خاص و برای دورهای مشخص٬ اجاره سياستهای کاری چارتردهندگان و تقاضای چارترکنندگان٬ سيت چارتر انواع مختلفی دارد. قيمت ارزان میخواهيد٬

    چارتر بخرید مهمترین مزیت در خرید بليت هواپيمای چارترشده برای تورهای مسافرتی برای مسافران عمومی٬ قيمت ارزان آنها نسبت به قيمت واقعیشان در زمانهای مشخص شده است بنابراین برای شما به عنوان یک مسافر٬ خرید بليت چارترشده٬ مخصوصا در زمانهایی که سفر در پایين ترین حد خود قرار دارند٬ فرصتی مغتنم است.
    وقتی آژانس مسافرتی از یکی از شرکتهای هواپيمایی هریکی از انواع چارتر را خریداری میکند در واقع آن پرواز را برای خود در مدت زمانی مشخص با تخفيف های ویژه خرید انبوه٬ پيش خرید میکند و این مسير برای او از طرف ایرلاین مربوطه گارانتی میشود. اینجاست که آژانس مسافرتی تلاش میکند تا صندلی ها و یا اتاقهای چارترشده خود را در مراحل اول با درصد سودی اندک٬ همراه با تبليغات و اطلاع رسانی و جذب مشتری به فروش برساند. آژانس مسافرتی مجبوراست برای به دست آوردن هزینه های چارترخود٬ به هر ترتيب ممکن٬ بليت ها و یا اتاق هایش را بفروشد برای همين است که گاهی شما میتوانيد در فصلهای کم مسافرت٬ مثلا بسته های مسافرتی به کيش را از طریق بليت های چارتر شده ۱۲۰ یا ۱۳۰ هزارتومان همراه با اقامت شبانه در هتل٬ چند گشت تفریحی و حتی یک وعده غذایی بخرید. در این حالت شما توانسته اید٬ بليت ۹۰ هزارتومانی به کيش٬ اتاق هتل و دیگر امکانات را با پایين ترین قيمت خریداری کنيد.

      اطمينان زمانی نيز از دیگر مزیتهای استفاده از پروازها و تورهای چارترشده است. به این معنی که شما برای زمانی که موردنظرتان بوده٬ بليت در دست دارید و با نبود بليت و یا پر بودن خطوط پروازی و یا هر مشکل دیگری مواجه نمیشوید.  استفاده از چارتر برای مسافران  به نسبت فصل های کم مسافرت چندان مقرون به صرفه نيست و قيمت آنها تفاوتی با قيمت واقعیشان ندارند چراکه درچنين زمانهایی مانند نوروز و تابستان٬ تقاضای سفر افزایش دارد و همه خدمات دهندگان گردشگری از ایرلاین ها گرفته تا آژانس های مسافرتی و هتل ها و... مسافران خود را دارند. پس در مواقع رونق سفر ممکن است حتی بليت چارترشده با قيمت بيشتری به دست شما برسد. چارتر کننده با اجاره صندلی های یک ایرلاین و یا اتاق های یک هتل در واقع ریسک بزرگی انجام می دهد چراکه اگر نتواند مسافران خود را به موقع جذب کند٬ دچار ورشکستگی خواهد شد و این چارتر به ضرر او تمام میشود. شاید برایتان پيش آمده باشد که مثلا پکیج های مسافرتی استانبول با پرواز چارتر را با قيمتهای پایين ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزارتومان خریده باشيد. قيمت این پکیج حتی ممکن است تا لحظات پایانی بسته شدن تور به قيمت های کمتر هم برسد. این در حالتی است که چارترکننده نتوانسته است مسافر خود را جذب کند و ممکن است پرواز و یا هتل خالی بمانند. به همين دليل او تمایل دارد تا تور خود را حتی با قيمتی کمتر به فروش برساند.

کلمات کلیدی مرتبط :

بلیت چارتر, بلیط چارتر, پرواز چارتر, هواپیما چارتر, بلیط هواپیما چارتر, چارتر مشهد, چارتر کیش, بلیط چارتر مشهد, بلیت چارتر مشهد, بلیت چارتر کیش, تور چارتر, تیکت چارتر, خرید بلیط ارزان هواپیما- پرواز چارتر- خرید بلیط هواپیما ارزان -بلیط هواپیما ارزان مشهد- بلیط چارتری مشهد- خرید ارزان بلیط هواپیما
منبع : سایت انتخاب

  ثبت آگهی رایگان