در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

سایت آگهی 747 | ثبت آگهی رایگان | درج آگهی

قطعات تعمیراتی موبایل و تبلت

قطعات تعمیراتی موبایل و تبلت

آگهی رایگان
  • لوازم الکترونیکی موبایل و تبلت لوازم جانبی موبایل و تبلت
  • قیمت کل : توافقی
  • نوع : فروشی
  •  phone
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
  • آخرین بروز رسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
  •    تهران تهران
  • 384 بازدید
انواع کابل شارژ
انواع کابل های شارژر در 7 دسته قرار می گیرند
در بخش‌های بعدی انواع کابل های شارژ موبایل را در 7 دسته مختلف قرار می‌دهیم و بررسی می‌کنیم هر کدام از آنها چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

1. کابل شارژ یو اس بی تایپ A
کابل شارژهای یو اس بی تایپ A دارای کانکتورهای نرینگی هستند که به پورت مادگی تایپ A حاضر در دستگاه میزبان مانند کامپیوترها یا لپ تاپ‌ها وصل می‌شوند.
معمولا این نوع از انواع کابل ‌های شارژر یک شکل مستطیلی دارند و قسمت انتهایی آن‌ها از کانکتورهای پین تشکیل شده است. در سمت پذیرنده، هر دستگاهی مانند گوشی موبایل، پاور بانک، آیپاد یا دستگاه‌های دیگر را می‌توان با استفاده از شارژرهای با انتهای تایپ B یا تایپ C وصل کرد.
انواع کابل های شارژ تایپ A کاملا محکم هستند و تنها می‌توانند مجهز به پورت‌های خاصی شوند که امروزه دیگر در دستگاه‌های مدرن میزبان منسوخ شده‌اند.

2. کابل شارژ یو اس بی تایپ B
در بین انواع کابل های شارژ، کانکتورهای یو اس بی تایپ B داخل پورت‌های مادگی تایپ B حاضر روی دستگاه‌های جانبی بزرگی مانند پرینترها، اسکنرها و دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی فرو می‌روند.
آن‌ها یک شکل مربعی مشخص با گوشه‌های برآمده در بالا دارند. در انتهای دیگر کانکتورهای تایپ B کانکتورهای تایپ A یا C برای اتصال به یک دستگاه خارجی مانند کامپیوترها قرار دارد.
تفکر مربوط به نحوه توسعه کانکتورهای تایپ B جلوی خطر اتصال دو کامپیوتر میزبان را به یکدیگر به جای یک دستگاه جانبی می‌گیرد. البته پورت‌های تایپ B به آهستگی دارند از بازار تجاری حذف می‌شوند و جای خود را به سایر انواع کابل های شارژر از نوع یو اس بی می‌دهند.

3. کابل شارژ یو اس بی تایپ C
شارژرهای یو اس بی تایپ C نسبتا به‌تازگی وارد دنیای پورت‌های شارژر شدند. فقط چند سال از عمر آن‌ها می‌گذرد و بهترین جایگزین برای انواع کابل های شارژ رایج با پورت‌هایی مانند A یا B هستند.
مزیت اصلی این کانکتورها قابلیت برگشت پذیری آنها است. به عبارت دیگر، شما می‌توانید این کانتور را از هر جهتی که می‌خواهید وارد پورت دستگاه میزبان نمایید.
همچنین، یو اس بی تایپ C از نظر اتصال کاملا قدرتمند بوده و سرعت انتقال داده و سرعت شارژ دستگاه‌های دیگری که به انتهای پورت‌ها متصل هستند، بالاتر از کابل‌های قدیمی است.
بسیاری از برندها مانند سامسونگ از تایپ سی در انواع کابل های شارژ گوشی‌های خود استفاده می‌کنند. از جمله این گوشی‌ها باید مدل‌های گلکسی اس 8 و جدیدتر این شرکت را به همراه نسل گلکسی نوت 8 به بعد، گلکسی فولد و گلکسی A50 نام ببریم.

4. کابل شارژ مینی یو اس بی
شارژرهای مینی یو اس بی رسما دیگر از دنیای لوازم الکترونیکی ناپدید شدند؛ اما در دوران دوربین‌های دیجیتال این شارژرها نحوه شارژ دستگاه‌ها را متحول کردند.
همان‌طور که از اسم این نوع از انواع کابل های شارژرها مشخص است، شارژهای مینی یو اس بی در مقایسه با سایر انواع شارژر موبایل کوچک‌تر و ضخیم‌تر هستند.
در یک سمت از این نوع کابل شارژ، یک پایانه استاندارد تخت یو اس بی قرار دارد و در انتهای دیگر می‌توانید مدل کوچک‌تری از شارژرهای تایپ A، B یا C را پیدا کنید.
عیب اصلی این دسته از انواع کابل های شارژ این است که نمی‌توانند از تغییر نقش‌های میزبان و دستگاه پشتیبانی کنند.

5. کابل شارژ میکرو یو اس بی
شارژرهای میکرو یو اس بی یکی از متداول‌ترین انواع شارژر موبایل فروخته شده در دنیا هستند. در حقیقت، برندهایی مانند سامسونگ و ال جی تقریبا این شارژرها را به مدل استاندارد شارژرهای موبایل در دنیا تبدیل کرده اند.
از دیدگاه‌های مختلف، شارژرهای میکرو یو اس بی نسبت به انواع مینی یو اس بی‌ برتری دارند. این شارژرها از نظر فیزیکی و اندازه، کوچک‌تر از دوستان Mini USB خود هستند و با قابلیت OTG سازگاری دارند.
این گروه از انواع کابل های شارژرها همچنین از سرعت انتقال داده بالا تا 480 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. دو نوع از این دسته از شارژرهای یو اس بی به نام های تایپ A و تایپ B وجود دارد؛ گرچه نوع دوم متداول‌تر است.
بخواهیم مثال بزنیم، گوشی‌هایی قدیمی مانند گلکسی اس 6، گلکسی اس 7 و اس 7 اج از این نوع کابل شارژ پشتیبانی می‌کنند.

6. کابل شارژ یو اس بی 3.0
یو اس بی 3.0 جدیدترین نوآوری در صنعت موبایل است که همچنین به اسم یو اس بی فوق سریع (Superspeed USB) شناخته می‌شود.
USB 3.0 در مقایسه با USB 2.0 سرعت انتقال داده بیشتر تا حداکثر 625 مگابیت بر ثانیه و سرعت شارژ سریع تا حداکثر 900 میلی‌آمپر را داراست تا از این جنبه در بازار در گروه سریع‌ترین ها دسته بندی شود.
شما با توجه به رنگ آبی روی پذیرنده‌های این شارژر می‌توانید استاندارد 3.0 را از 2.0 تشخیص دهید. اخیرا همچنین شارژرهای USB 3.1 به اسم Superspeed+ و USB 3.2 معرفی شدند که نوع دوم با ترکیب سوپر اسپید و سوپر اسپید پلاس سرعت انتقال داده‌ها را فوق‌العاده بیشتر می‌کند تا به 2500 مگابیت بر ثانیه می‌رساند.
این دسته از انواع کابل های شارژر نیز زیر مجموعه ای مانند USB 3.0 تایپ A، B یا C دارند که در بین آن‌ها شارژرهای سریع 18 وات یو اس بی تایپ C کاملا محبوب هستند.

7. کابل شارژ لایتنینگ
کابل شارژر لایتنینگ به‌طور اختصاصی توسط اپل طراحی و ساخته شده است. شارژرهای لایتنینگ کانکتورهای داک 30 پینی ابتدایی گوشی‌های آیفون 3 یا آیفون 4 را جایگزین کردند.
کابل های شارژ لایتنینگ به جای 30 پین، فقط 8 پین دارند و می‌توانند از هر جهتی وارد پورت مادگی شوند. تمامی مدل‌های جدید اپل از جمله آیفون 12 و آیفون 12 پرومکس با شارژرهای لایتنینگ سازگاری دارند.
اپل در سال 2018 اعلام کرد که تمام کانکتورهای لایتنینگ را با یو اس بی تایپ C جایگزین خواهد کرد. گرچه هنوز این اتفاق رخ نداده است.

شرکت توسعه ارتباطات پارتاک
تماس تلفنی:
09125243628
021-88919821
88929422-021
مراجعه حضوری:

دفتر مرکزی (شعبه کریمخان):
تهران، میدان ولیعصر، خیابان کریمخان زند، نرسیده به خیابان قرنی، پلاک ۲۰۰، طبقه ۲، واحد ۱۰

مرکز خدمات فوری (شعبه جمهوری):
تهران، خیابان جمهوری، تقاطع خیابان حافظ، مجتمع تجاری علاالدین، طبقه 1، واحد 108

هیچ دیدگاهی برای این آگهی ثبت نشده است

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

جهت ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

  ثبت آگهی رایگان