در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

سایت آگهی 747 | ثبت آگهی رایگان | درج آگهی

لنت ترمز خودرو و وظیفه ی آن

Nobitex Referral Campaign Banner

لنت ترمز خودرو و وظیفه ی آن

آگهی رایگان
  • وسایل نقلیه قطعات یدکی و لوازم جانبی
  • قیمت کل : توافقی
  • نوع : فروشی
  •  phone
  • email
  • تاریخ ثبت آگهی : ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
  • آخرین بروز رسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۲۷
  •    تهران تهران
  • 122 بازدید

لنت ترمز خودرو و وظیفه ی آن



لنت ترمز یکی از اجزای مهم سیستم ترمز خودرو است که برای تولید اصطکاک و کاهش سرعت خودرو، در تماس با دیسک ترمز قرار می‌گیرد. وظیفه اصلی لنت‌های ترمز، تولید اصطکاک با دیسک ترمز است که منجر به کاهش سرعت خودرو می‌شود.



با استفاده از ترمز خودرو، انرژی حرکت خودرو به انرژی حرارتی تبدیل می‌شود که این امر، باعث کاهش سرعت خودرو می‌شود. در این فرآیند، لنت ترمز با دیسک ترمز تماس می‌گیرد و ایجاد اصطکاک بین دو قطعه، باعث کاهش سرعت خودرو می‌شود.



لنت‌های ترمز به دلیل فرسایش طبیعی خود در طول زمان و استفاده، باید به طور دوره‌ای تعویض شوند. با نادیده گرفتن تعویض به موقع لنت‌های ترمز، احتمال بروز خطرات خطرناکی مانند عدم توقف موثر خودرو، افزایش زمان توقف و نیز خرابی دیسک ترمز و سایر اجزای سیستم ترمز افزایش می‌یابد.



به طور کلی، لنت ترمز یکی از اجزای مهم سیستم ترمز خودرو است که برای تولید اصطکاک و کاهش سرعت خودرو، در تماس با دیسک ترمز قرار می‌گیرد. تعویض به موقع لنت ترمز، برای حفظ ایمنی و عملکرد بهینه سیستم ترمز خودرو بسیار مهم است.











انواع لنت ترمز خودرو



لنت ترمز ارگانیک
لنت ترمز ارگانیک، یکی از نوعی لنت ترمز است که از مواد آلی مانند فیبر‌های گیاهی، کربن و فیبر سلولزی ساخته شده است. این نوع لنت ترمز به دلیل داشتن مواد آلی، باعث کاهش صدای ترمز و تولید کمتر گرد و غبار است.



لنت ترمز ارگانیک، برای استفاده در خودروهای شهری و مسافرتی که در حالت عادی ترمز کمتری مصرف می‌کنند، مناسب هستند. به دلیل داشتن مواد آلی، می‌توانند باعث کاهش سرعت خودرو با تولید کمتر گرما و کاهش صدای ترمز شوند.









با این حال، لنت ترمز ارگانیک در برخی شرایط مانند فرمانداری و شرایط رانندگی سخت، مثل رانندگی در کوهستان، در شرایط خیلی گرم و شرایط رانندگی سریع، کارایی کمتری دارند. بنابراین، برای خودروهایی که در شرایطی مانند بالا بودن دمای هوا و رانندگی سریع ترمز بیشتری مصرف می‌کنند، بهتر است از لنت ترمز سخت تری مانند لنت ترمز شیمیایی استفاده کرد.



به طور کلی، لنت ترمز ارگانیک، یکی از نوعی لنت ترمز است که به دلیل داشتن مواد آلی، باعث کاهش صدای ترمز و تولید کمتر گرد و غبار است. با این حال، ممکن است در شرایط خاصی کارایی کمتری داشته باشد.



لنت ترمز کم فلز
لنت ترمز کم فلز، یک نوع لنت ترمز است که با داشتن کمترین میزان فلز در ترکیب خود، باعث کاهش سایش و سایر مشکلاتی که احتمالاً با لنت‌های ترمز فلزی پیش می‌آید، می‌شود. به عبارت دیگر، این نوع لنت ترمز از مواد آلی و کربن ساخته می‌شود و فلزاتی مانند آهن، مس و سرب را ندارد.



لنت ترمز کم فلز، به دلیل کمترین میزان فلز در ترکیب خود، باعث کاهش سایش و سایر مشکلاتی می‌شود که ممکن است با لنت‌های ترمز فلزی پیش آیند. این نوع لنت ترمز، باعث تولید کمتر گرد و غبار، کاهش صدای ترمز و افزایش عمر مفید دیسک ترمز می‌شود.



از طرفی، لنت ترمز کم فلز، به دلیل عدم داشتن فلزات، باعث کاهش قدرت ترمز خودرو می‌شود. بنابراین، این نوع لنت ترمز برای خودروهای سنتی و کلاسیک، که به دلیل وزن کمتر و سرعت کمتر، احتیاج کمتری به ترمز دارند، مناسب هستند. به علاوه، برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی که به دلیل وزن کمتر و سیستم ترمز هیدرولیکی کمتر، احتیاج کمتری به ترمز دارند، نیز می‌توان از لنت ترمز کم فلز استفاده کرد.



به طور کلی، لنت ترمز کم فلز، یک نوع لنت ترمز است که با داشتن کمترین میزان فلز در ترکیب خود، باعث کاهش سایش و سایر مشکلاتی می‌شود که ممکن است با لنت‌های ترمز فلزی پیش آیند. با این حال، به دلیل کاهش قدرت ترمز، برای خودروهایی با سرعت بیشتر و وزن بیشتر، مناسب نیستند.



لنت ترمز نیمه فلزی
لنت ترمز نیمه فلزی، یک نوع لنت ترمز است که ترکیبی از فلزات و مواد آلی مانند کربن، سیلیسیم و فیبر سلولزی را در خود دارد. به عنوان نتیجه، این نوع لنت ترمز، صفات لنت ترمز فلزی و غیرفلزی را در خود دارد.



لنت ترمز نیمه فلزی، با داشتن فلزات در ترکیب خود، قدرت ترمز بیشتری نسبت به لنت ترمز غیرفلزی دارد. همچنین، با داشتن مواد آلی در ترکیب خود، کاهش صدای ترمز و کاهش گرد و غبار تولید شده توسط لنت ترمز را نیز دارد.



در مقایسه با لنت ترمز فلزی، لنت ترمز نیمه فلزی کمتر سایش دارد و به همین دلیل، دوام طولانی تری دارد. این نوع لنت ترمز، به دلیل داشتن فلزات در ترکیب خود، گرمای بیشتری تولید می‌کند که ممکن است باعث خرابی دیسک ترمز شود. بنابراین، لنت ترمز نیمه فلزی، برای خودروهایی با سرعت بالا و وزن بیشتر، مناسب نیستند.



به طور کلی، لنت ترمز نیمه فلزی، یک نوع لنت ترمز است که با داشتن ترکیبی از فلزات و مواد آلی، صفات لنت ترمز فلزی و غیرفلزی را در خود دارد. با داشتن فلزات در ترکیب خود، قدرت ترمز بیشتری نسبت به لنت ترمز غیرفلزی دارد، اما همچنین سایش کمتری دارد. برای خودروهایی با سرعت بالا و وزن بیشتر، مناسب نیستند.



لنت ترمز سرامیکی
لنت ترمز سرامیکی، یکی از نوعی لنت ترمز است که از مواد سرامیکی ساخته شده است. این نوع لنت ترمز، با داشتن خاصیت سرامیکی در ترکیب خود، دارای قدرت ترمز بالا، عمر طولانی و کمترین میزان سایش در میان نوع‌های مختلف لنت ترمز است.



لنت ترمز سرامیکی، با داشتن مواد سرامیکی در ترکیب خود، کمترین میزان سایش را دارد و به همین دلیل، کمترین میزان گرد و غبار و صدای ترمز تولید می‌کند. همچنین، این نوع لنت ترمز، گرمای کمتری را تولید می‌کند و به دلیل دارا بودن خاصیت سرامیکی، بسیار مقاوم در برابر خوردگی و فرسایش است.









لنت ترمز سرامیکی، با داشتن قدرت ترمز بالا، به عنوان یکی از بهترین نوع لنت ترمز برای خودروهای با سرعت بالا و وزن بیشتر، محسوب می‌شود. این نوع لنت ترمز، برای خودروهایی که به دلیل سرعت بالا و استفاده شدید از ترمز، به گرم شدن دیسک ترمز دچار شده و به دنبال کاهش قدرت ترمز هستند، مناسب است.



به طور کلی، لنت ترمز سرامیکی، یکی از بهترین نوع لنت ترمز برای خودروهای با سرعت بالا و وزن بیشتر است. با داشتن مواد سرامیکی در ترکیب خود، کمترین میزان سایش و گرد و غبار را دارد و به دلیل قدرت ترمز بالا، مناسب برای خودروهایی است که به دلیل سرعت بالا و استفاده شدید از ترمز، به گرم شدن دیسک ترمز دچار شده و به دنبال کاهش قدرت ترمز هستند.



لنت زینتری
لنت زینتری یا زینتر لنت، یک نوع لنت ترمز است که از مواد با کیفیت بالا تولید می‌شود و به دلیل ویژگی‌های خود محبوبیت بالایی در بین شرکت‌های تولید کننده قطعات خودرو دارد. این نوع لنت ترمز، با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و انواع مواد شیمیایی، برای افزایش کارایی و کاهش سایش دیسک ترمز و همچنین کاهش صدای تولید شده در هنگام ترمز کردن، طراحی شده است.









یکی از ویژگی‌های لنت زینتری، مقاومت بالایی در برابر سایش و حرارت است. این لنت ترمز، با استفاده از موادی مانند کربن، شیشه، فیبر گرافیت، سیلیکا و مواد ضدخوردگی، ساخته می‌شود و توانایی کارکرد در شرایط سخت و داغ را دارد. همچنین، لنت زینتری باعث کاهش صدای تولید شده در هنگام ترمز کردن می‌شود و باعث افزایش راحتی و کیفیت سفر می‌شود. لنت زینتری معمولا در خودروهای آفرود استفاده می شود.



با این حال، باید توجه داشت که لنت زینتری به دلیل قیمت بالای خود و خصوصیات خاصی که دارد، ممکن است برای تمامی خودروها مناسب نباشد و در برخی موارد، لنت‌های معمولی ترمز بهترین گزینه باشند. در هر صورت، قبل از تعویض لنت ترمز، بهتر است با تعمیرکار خودرو مشورت کنید و نظر او را درباره نوع لنت ترمزی که برای خودرو مناسب است، بپرسید.











علائم خرابی لنت ترمز خودرو



لنت ترمز، یکی از قطعات مهم خودرو است که برای ایمنی و کارکرد صحیح خودرو بسیار حائز اهمیت است. برخی از علائم خرابی لنت ترمز خودرو عبارتند از:



1. صدای فریاد مانند: اگر صدای فریاد مانندی از لنت ترمز خودرو شنیده می‌شود، این نشان دهنده خرابی یا فرسایش لنت ترمز است.



2. ترمز کردن با فشار بیشتر: اگر برای ترمز کردن خودرو، نیاز به فشار بیشتری بر روی دوال ترمز است، این نشان دهنده خرابی لنت ترمز است.



3. ترمز کردن با لرزش: اگر هنگام ترمز کردن، خودرو لرزیده و تکان می‌خورد، این نشان دهنده وجود مشکل در لنت ترمز است.



4. بوی سوختگی: اگر بوی سوختگی از لنت ترمز خودرو برای مدت طولانی بوییده می‌شود، این نشان دهنده خرابی لنت ترمز و احتمالاً گرمای زیادی که به دیسک ترمز رسیده است، است.



5. کاهش کارایی ترمز: اگر توانایی ترمز کردن خودرو کاهش یافته و فاصله ترمز کردن طولانی‌تر شده است، این نشان دهنده خرابی لنت ترمز و یا دیگر قطعات ترمز مانند دیسک ترمز است.



به طور کلی، هرگونه علامتی از خرابی لنت ترمز، باید به شدت جدی گرفته شود و به صورت سریع باید مشکل رفع شود. در صورت عدم تعمیر و تعویض لنت ترمز، ممکن است ایمنی و عملکرد خودرو تحت تأثیر قرار گیرد و احتمال خطراتی مانند عدم ترمز کردن در موقعیت‌های خطرناک افزایش یابد.











زمان تعویض لنت ترمز



زمان تعویض لنت ترمز، بستگی به شرایط و نوع لنت ترمز دارد. با این حال، به طور کلی، لنت ترمز باید در صورت نیاز و به محض دیده شدن هرگونه علامت خرابی، تعویض شود. برخی از نشانه‌هایی که نشان می‌دهند لنت ترمز باید تعویض شود، عبارتند از:



1. ضخامت کمتر از حد مجاز: برخی از لنت‌های ترمز، دارای شاخص ضخامت هستند که به عنوان نشان دهنده حداقل ضخامت مجاز لنت ترمز است. در صورتی که ضخامت لنت ترمز به حداقل مجاز یا کمتر از آن رسیده باشد، لنت ترمز باید تعویض شود.



2. فرسایش بیش از حد: هنگامی که لنت ترمز بیش از حد فرسایش یافته و روی لنت نوارهای عمیق و واضحی به وجود آمده باشد، باید تعویض شود.



3. خرابی و شکست: در صورتی که لنت ترمز خراب شده و یا شکسته باشد، باید به صورت فوری تعویض شود.



4. زمان تعویض توصیه شده توسط سازنده: برخی از سازندگان خودروها، زمان تعویض لنت ترمز را تعیین کرده‌اند. این زمان معمولاً بر اساس کیلومترهایی که خودرو طی کرده است، تعیین می‌شود. بنابراین، در صورتی که سازنده خودرو توصیه کرده باشد، لنت ترمز باید در زمان مشخص شده تعویض شود.



به طور کلی، تعویض لنت ترمز باید به محض دیده شدن هرگونه علامت خرابی، انجام شود. برای جلوگیری از خطراتی مانند کاهش کارایی ترمز و عدم ایمنی خودرو، توصیه می‌شود که لنت ترمز به صورت منظم بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.





خرید و قیمت لنت ترمز خودرو



قیمت لنت ترمز خودرو بسته به نوع و برند لنت، نوع خودرو و فروشنده ممکن است متفاوت باشد. برای خرید لنت ترمز، بهترین راه این است که با توجه به نوع خودرو و نوع لنت مورد نیاز، از فروشگاه معتبر و با تجربه هایپرکار مرکز تخصصی خرید قطعات اصلی خودرو خرید کنید.

همچنین، توجه داشته باشید که انتخاب لنت ترمز با قیمت پایین ممکن است باعث کاهش کیفیت و ایمنی ترمز شود و در نتیجه ممکن است هزینه‌های بیشتری برای تعمیر خودرو به دنبال داشته باشد. لذا برای انتخاب لنت ترمز، باید بهترین کیفیت را با قیمت مناسب پیدا کرد. برای بررسی، خرید و مقایسه انواع لنت ترمز به بخش لنت جلو و لنت عقب ، صفحه ی پشت لنت مراجعه فرمایید.


جهت بررسی و مقایسه انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو با وبسایت هایپرکار به نشانی: https://www.hypercariran.com/ مراجعه فرمایید و یا با همکاران ما در مجموعه هایپرکار در تماس باشید تا به شما راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

تلفن : 02158743 و یا 02142477000 داخلی 7001 , 7005 (ساعات پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 17 عصر) جهت پیگیری ارسال مرسولات با داخلی 2020 تماس حاصل فرمایید.

آدرس : تهران - خیابان شریعتی - خیابان معلم - خیابان مرودشت - مجموعه بزرگ هایپرکار


هیچ دیدگاهی برای این آگهی ثبت نشده است

اولین دیدگاه را شما برای این آگهی ثبت کنید

جهت ارسال دیدگاه باید وارد حساب کاربری خود شوید

  ثبت آگهی رایگان