در حال فراخوانی آگهی های بیشتر ...

سایت آگهی 747 | ثبت آگهی رایگان | درج آگهی

سفر و مواردی که بهتر است رعایت شود

جمعه ۲۳ بهمن ۹۴ فرهنگی و اجتماعی
  • تصویر شماره سفر و مواردی که بهتر است رعایت شود

مواردی که در سفر بهتر است مد نظر گرفته شود:

1-بهتر است که قبل از سفر، خرید بلیت و رزرو هتل خود را انجام دهید. به‌خصوص در شهرهای پرمسافر، ممکن است در صورت عدم انجام این کار، در مقصد با مشکل مواجه شوید. اگر قصد سفر با اتوموبیل شخصی خود را دارید، حتماً قبل از سفر اتوموبیل را از نظر فنی معاینه کرده و عیب‌های احتمالی آن را رفع کنید.

2-قبل از سفر، تمام شرایط مقصد خود را بررسی کنید؛ آب و هوای مقصد، مقرارت گمرک، لیست داروهای ممنوع، شرایط رانندگی در آن‌جا و ... از آن دسته اطلاعاتی هستند که دانستن‌شان لازم است.

3-هنگام سفر کردن همراه داشتن داروهایی که مصرف می‌کنید را فراموش نکنید! در تعطیلات ممکن است داروخانه‌‌ی شبانه‌روزی به راحتی پیدا نشود. بردن داروهای مسمومیت، سرماخوردگی و مُسکن هم ضرری ندارد. راهنمای سفر,راهنمای سفر نوروز,راهنمای سفر تعطیلات نوروز,سفر در نوروز راهنمای سفر

4-فراموش نکنید که تعطیلات نوروز برای همه فصل سفر است؛ کسانی که به سفر نمی‌روند هم یا در مهمانی و دید و بازدید هستند و یا هوای خوب بهاری اجازه نداده در خانه بمانند؛ طبعاً دزدها هم از وجود خانه‌های خالی نهایت استفاده را می‌برند. پس فراموش نکنید که قبل از سفر، امنیت خانه‌ی خود را بالا ببرید: - مطمئن شوید که هیچ در و پنجره‌ای قفل خراب یا شکسته ندارد؛ - جلوی در چوبی آپارتمان‌، یک حفاظ آهنی نصب کنید؛ - وسایل با ارزش مثل پول و جواهرات را در خانه‌ی خالی نگه‌داری نکنید؛ - ممکن است قبل از نوروز، غریبه‌ها برای تعمیرات یا نظافت زیاد به خانه‌ی شما رفت‌وآمد کنند؛ برنامه‌ی سفر خود را در مقابل ان‌ها بر زبان نیاورید؛ - اگر سفر شما طولانی است، به یکی از اقوام یا دوستان مورد اعتماد خود کلید خانه را بدهید تا هر چند روز یک‌بار، سری به خانه‌ی شما بزند.

5-پول‌ها و مدارک خود را در جیبی بگذارید که فقط خودتان دسترسی داشته باشید. جیب‌برها ممکن است با تنه‌ زدن ناگهانی و یا یک دعوای ساختگی، به راحتی کیف پول شما را بدزدند.

6-وقتي با فرزندان کوچک خود سفر مي‌کنيد، يکي از نکاتي که خيلي ذهن شما را مشغول خواهد کرد، گم‌شدن کودک خواهد بود. بهتر است عکس جديدي از کودک خود همراه داشته باشيد تا در صورتي که گم شد، براي پيداکردنش از عکس کمک بگيريد. براي اين‌که بخشي از اين نگراني را از بين ببريد، مي توانيد قبل از سفر به يک بيمارستان مراجعه کرده و درخواست کنيد يکي از دستبندهاي پلاستيکي را که به مچ بيماران مي‌بندند و در آن مشخصات بيمار را مي‌نويسند، به شما بدهند؛ اکثر بيمارستان‌ها اين کار را خواهند کرد. نام و شماره تلفن يا آدرس محل اقامت مربوط به کودک‌تان را روي آن نوشته و به مچ کودک ببنديد؛ دستبندها جنس نرمي دارند و کودک را ناراحت نخواهند کرد. فراموش نکنيد اگر مسافر خارج از کشور هستيد، بايد مشخصات را به زبان انگليسي بنويسيد و نه به زبان مادري.

منبع :بیتوته

  ثبت آگهی رایگان